Over lef en verandering

Opeens stond ie daar: de vacature waar ik al jaren op wacht. Binnen de organisatie waar ik al werk en een vaste aanstelling heb, voor een baan waarvan ik denk dat die perfect bij mij past. Het aantal uren is niet wat ik zoek, net iets teveel, maar ik besloot me daardoor niet tegen te laten houden en schreef een brief.

En nu is daar komende maandag Het Gesprek. En opeens denk ik: ik zit toch goed waar ik zit? Ik weet nu toch wat ik heb? Jaren geleden kon ik niet wachten er weg te gaan, nu springen de tranen me in de ogen bij de gedachte mijn vertrouwde stekkie achter te laten. De collega’s waar ik in het begin zo aan moest wennen, die ik niet goed begreep en die mij ook maar vreemd vonden. Maar wat hebben we veel meegemaakt samen, en wat heb ik veel steun aan ze gehad in de moeilijke tijd die na mijn miskramen volgde. Ze leefden mee tijdens de zwangerschap van baby N en toen ik met verlof ging, trok ik de deur van kantoor met een knoop in mijn maag dicht.

Ik weet dat ik verder moet. Na 8 jaar op dezelfde functie, die me totaal niet uitdaagt en waar ik ook niet voor opgeleid ben, is het tijd om een nieuwe stap te maken. Maar verandering he..Ik hou er niet van. Ik kijk met bewondering naar mensen die hun leven omgooien. Die opeens besluiten hun baan op te zeggen om op Ibiza een bed&breakfast op te zetten. Of die rigoreus de schaar in hun lange lokken zetten. Ik ben best wel een schijterd. Ik lijdt er niet bijzonder onder; ik heb niet enorm veel dromen die ik niet tot uitkomen durf te brengen ofzo. Maar met zo’n baan, dan steekt mijn hang naar vertrouwdheid en bekendheid weer enorm de kop op.

Ik ga maar proberen zo blanco mogelijk het gesprek in te stappen. Want ergens blanco in stappen, dat is voor mij al een hele gedurfde stap.

Een gedachte over “Over lef en verandering

Geef een reactie

