Het is 1,5 en zegt nee

Was ik het niet die een tijdje terug zei: ‘Nee joh, ik ben blij dat die baby-fase voorbij is, niks aan, alleen maar eenrichtingsverkeer met zo’n kind, nee, nu is het een echt mens aan het worden’ ? Ha. Boy, was I wrong..Die baby-fase, tjonge, toen kon ik gewoon urenlang met mijn kind in de wagen shoppen, op terrasjes zitten (het was toen zomer, mind you) en ze sliep en sliep en sliep. Ik kon haar lekker knuffelen, ze kon nog niet tegenstribbelen of slaan. Ze moest eens in de zoveel uur en fles en dat was het dan. Heer.Lijk.

Maar nu.

Nu gaat een ochtend in huize VD ongeveer zo:

7.30 uur Ik maak baby N wakker, want we moeten naar de creche/kantoor > dit vind ze NIET leuk, en illustreert dat door zich als een plank te houden als ik haar probeer uit- c.q. aan te kleden

8.15 uur We zijn beneden aangekomen, ik met het zweet in mijn nek, baby N met dikke ogen van het huilen. We gaan een boterham eten. ‘Nee’ zegt baby N en gooit haar brood op de grond. Ze kijkt me aan en doet ‘hehehehe’ met een besmuikt lachje

8.30 uur Ik geef het op; dan maar op 2 miniscule stukjes brood en een druppel melk naar de creche. We gaan tandenpoetsen. ‘Nee nee neeeheeeeee’ jammert baby N en probeert zich uit mijn armen te worstelen. Ik steek de borstel vastberaden in haar mond en mevrouw begint de tandpasta eraf te slobberen. Ik raak per ongeluk wat tandjes en denk: ik vind het wel weer best, mag ik alsjeblieft weer naar bed toe?

8.40 uur We lopen naar de creche, ik lever madame af bij de juf en zwaai naar haar. Ze vlijt zich in de nek van de juf en ziet me niet eens meer

Fijn. Ik mag weer naar kantoor.

Een gedachte over “Het is 1,5 en zegt nee

Geef een reactie

